הנחיית nlp, מנחה nlp, מטפל nlp, סדנה להתפתחות, העצמה אישית, הנחייה בדמיון מודרך, טיפולים הוליסטים, שיאצ'ו באיזור המרכז, עמית לביא, מטפל הוליסטי, שיווק באינטרנט, nlpאימון ב אדוות - החיים המושלמים שלך, הנחיית nlp, טיפולים הוליסטים, הילינג באיזור המרכז, פסיכולוגיה רוחנית, סדנאות להתפתחות
*
*
*
*

תעודת הוראה בשנה

23.03.2006 (12:00)
 

 

 

 

 המדריך לסטודנט האבוד בגלקסיה

 

 

האוניברסיטה נקראת לימודים גבוהים ויש הקוראים לה אפילו מוסד להשכלה גבוה. כול סטודנט מתחיל או מבקר מזדמן במהלך טיול רגלי במרחבי הקמפוס, אם הוא יצירתי, יראה זאת כאילו הוא על פני מאדים או כול כוכב לכת אחר שאינו מאוכלס.

אמנם המרחבים שם מאוכלסים במה שנקרא סטודנטים. שזה עצמו מה שיוצר את התופעה. למה לא יזמי השכלה, או מדעני העתיד, או צרכני השכלה, סטודנט!? מה זה אשמח לפירוש המילה בלטינית, לפחות להאיר את אפלת המונח.

האכלוס המרחבי של הקמפוסים בסטודנטים אינו בהכרח מעיד על נוכחותם שם, בהרצאות, במסדרונות וכיו'. מהמעט זמן שאני שם, זה עתה ביליתי את יומי השני, רק בחוות המחשבים מצאתי חיים. הרגשתי שפעולות חשמליות במוח של הנמצאים שם אכן מתרחשות, ונכון אכן תמונות קשות בהר הצופים. "קול צופיך נסו...".

מתוך אקט של הגנה עצמית על חשיבתי ומתוך חדווה לחלוק עם אחרים את הטיפים שעלו במוחי התיישבתי לכתוב כמה הדרכות לסטודנט האבוד בגלקסיה. ואגב במאדים ייתכן שישנם חיים, באוניברסיטה בעיקר חוסר אונים, אותו חולקים לרוב, הסטודנטים בעצם חוסר היוזמה שכרוכה במעמד הסטודנט.

הגישה החדשה שהמצאתי היא. אוניברסיטה ככלי ביד היוצר, או אם תרצו לקרוא לזה אחרת, החלת שיטת "עשה זאת בעצמך" על הלימודים באוניברסיטה ולהשתדל כמו כול ישראלי מצוי לא לצאת פרייר אפילו אם אתה כזה קטן, וכולם מנסים להראות לך שאתה כזה קטן בתור סטודנט.

קריאתי זו היא לעורר את השד הישראלי הקטן שלא נותן שידרכו עליו ושיעבדו עליו. ולהלן כמה עצות שחשבתי לשימושיות.

הקטע מדבר בלשון זכר והכוונה, כמובן, לנשים ולגברים כאחד, או לגברים ולנשים כאחד או לשני המינים יחדיו או בעצם גם לאלו שהם גברים וגם לאלו שהם נשים, וזה להוציא את אלו שהיו גברים ונהיו נשים, אם ישנם או בעצם ישנן וגם ההיפך נשים.. לא אפרט. גברים החושבים את עצמם נשים זה עניין אחר לגמרי אז לא התייחסתי לתופעה, בכול זאת לא מדובר בעניין מגדרי דווקא. לכן, נקטתי בלשון זכר אך הכוונה לנשים כמו לגברים.

נתחיל בראשונה שלדעתי היא נקודת ההתחלה לכול העניין.

 

  1. זכור תמיד שאתה משלם על זה או אבא שלך אמא שלך או כול ספונסר אחר. ולכן, בדר"כ כשאתה משלם על משהו אתה מצפה לקבל משהו בתמורה. מנקודת מבט זו תפעל.         או, הדרך ההפוכה להסתכל על זה היא כדלקמן, כשנראה לך שזמנך נגזל ואתה מגיע להרצאות על חשבון זמנך החופשי זכור שאף אחד לא שילם לך שתעשה את מה שאתה עושה. לסיכום, העוול הגדול ביותר הוא לשלם על משהו להתלונן כול הזמן לא ליהנות לא להתפתח לא להרוויח כלום ולא להיות נוכח, באמת, במציאות שהכנסת את עצמך אליה ועוד שילמת ואתה משלם עליה.
  2. תהיה ער למי שאתה. אתה לא סטודנט!. אתה בן אדם שסיים בגרות או אפילו תואר ראשון יש לך רעיונות גדולים, אתה מעניין יש לך כווני מחשבה מקוריים. אתה עובד אתה יזם מחנך, סקרן יוצר. אל תיתן לאווירת ההנמכה להנמיך את מי שאתה. תבוא בגישה של סטודנט חוקר, כמו שיש היום נישה של מורים חוקרים. ויש הרבה מה לחקור באוניברסיטה, החל מהמבנה המשונה שלה ועד למי מפעיל מה, איזה קשרים אפשר ליצור ועם מי. איזה קורסים יכולים לתרום לך לעסקים שאתה נמצא בהם. תהיה ראש גדול ולא ראש בטטה. ילדים במועדוניות טיפוליות שואלים שאלות יותר מעניינות וחכמות ממה ששמעתי באיזה קורס שלא אנקוב את שמו, שסטודנטים היו צריכים לשאול שאלת מחקר ועשו זאת במעיין טון מתחנף, חסר קוליות וביטחון עצמי לאיזה מרצה שהוא בעצמו לא עורר כזאת השראה סביבו.
  3. אתה לא עכברוש בניסוי של טולמן (המבוך), למרות שזאת ההרגשה שהאוניברסיטה תשרה עליך בתור סטודנט. תפתיע תחשוב אחרת זאת הדרך היחידה לדאוג שאתה לא עושה נזק בלתי הפיך לפעילות המוחית שהצלחת לפתח עד לשלב זה בחייך. אם זה בתחמונים שלך בצבא או בלימודים בתיכון. ואם היית חנון עד עכשיו. זה הזמן לצאת מהקופסה.???. סליחה, לשנות תדמית, לסוכן מוסד שבא להשלים תואר שני בשביל העלאה במשכורת.
  4. שיתוף במידע. רק כאשר תרגיש שפונים אליך בכבוד בנימוס ובסקרנות, הרי אחרי הכול כלל מס 1. אתה לקוח, רק ורק אז תשתף במידע, ברעיונות, מבריקים ובחדשנות (לא תקף למכללות). אם לא תתנהג כך יחשבו שאתה לא רציני. וחברה משהו מתחום הנחיית הקבוצות וחשיבה יצירתית, רעיונות שגורמים לנו לצחוק ע"פ מחקרים במדעי המוח הם רעיונות שכדאי להסית את האוזן ולשמוע שוב. המחשב היה רעיון שזכה להרבה זלזול בתחילת הדרך.
  5. תשמרו על זהותכם, שמחת החיים והאמביציות, אם נותרו בכם, לגבי החיים.
  6. משהו שולי אך חשוב, אין דבר כזה אוניברסיטה זה קונצפט בסה"כ. ישן כמו אתונה. שיטה יוונית, שפסה מן העולם. היום הכול באינטרנט, מלבד הדרך לקבל תארים, שגם זה יעשה בעתיד באופן מקוונן לדעתי, לכול אלו שלא הצטרפו עכשיו. (לא צריך את אפלטון כדי לחקור רב מימדיות לדוגמא) מה כן יש?.

אנשים,  מידע וידע והזדמנויות. מי שהולך באוניברסיטה ומחפש לימודים אך מפריד זאת 

      מאנשים ומהזדמנויות שצצות, לא ימצא לימודים כי אין דווקא באוניברסיטה לימודים. 

      לימודים זה יצירת קשרים חדשים בין נוירונים במוח וזה צריך לקרות כול הזמן ולא  

      נראה לי שזה מה שקורה לסטודנט ממוצע באוניברסיטה. אולי כשלים חדשים יותר ייטיב  

      למנח את המנוח.

  1. תמיד ליזום, להסתכל אחרת. אתן לכם דוגמא. כמעט כול אחד נהנה מקניות. לכן אני לקחתי את הרעיון הזה ואיתו נגשתי ללימודים. אני מורה, חוקר, מנחה/מרצה, מחנך (משתדל) ויוצר (זה בלתי נמנע כנראה), ולכן חיפשתי מבצע. איזה ישראלי לא אוהב מבצעים?. ניסיתי תואר שני באנתרופולוגיה סוציולוגיה, אמרו לי אתה צריך השלמות, אולי בתקשורת אותה תשובה. בקיצור ראיתי שאני לא מתחיל תואר שני התבאסתי והכול. ואז בהבזק של רגע ובסנכרון של אירועים,הגעתי, בום, נרשמתי לתעודת הוראה בשנה. זה אפילו מצלצל כמו מבצע.
  2. שלב הבא, נרשמים. נרשמתי ובחרתי קורסים שאני מתכנן עליהם כול מיני תוכניות שרק ,ע"פ כלל מס. 4, אם מישהו ישאל ברצינות ויתייחס אלי כאל אדם, יזם, סקרן ובוגר ולא כאל סטודנט, אשתף אותו בתוכניות הנוספות שאני רוצה להרוויח מהלימודים ובמניעים שלי לקורסים שבחרתי.
  3. אל תשבו על הדשא. נשבע לכם שלא ישבתי שנייה על הדשא. נראה לי מרחוק שזה מוחק תאים אפורים במוח. תעלו ותרדו מדרגות עדיף. אלה אם כן יש לכם עם מי לדבר. אבל לא לבד, אנחנו לא חרדונים אנחנו סטודנטים. ביום הראשון שעברתי שם מלא התלהבות והתרגשות נעתקה נשימתי, והייתי משוכנע שראיתי פוחלצים, כמעט בקעה צרחה מגרוני להעיר את המתים.
  4. אם יש לכם משהו יותר טוב לעשות. או ליצור, כפי שאמר עגנון בשעתו, אל תלכו לאוניברסיטה. אבל אם הלכתם, לעזאזל תדעו למה!?. זכרו כלל מספר 1., מישהו משלם על זה. תהיו צרכנים חכמים, תהיו ערים למי שאתם, אל תכנסו לבהיות האלו שהמקום כופה על המהלכים בו. תשתעשעו לכם בעולם שלכם. ואל תאמינו למה שאתם רואים. זו תפאורה יוונית להשכלה. הקשר בינה לבין השכלה מקרי ביותר. השכלה היא פעילות מוחית יצירתית, שיוצרת תובנות חדשות אודות העולם, עצמנו והקשר בין שניהם, שאינן כתובות בשום ספר. אתם כותבים אותם בחייכם ובתבונה שבתוככם, ובזמנכם החופשי או לא כול כך חופשי מרוב מטלות ועבודות להגיש.
  5. ואם כול זה לא עוזר קחו נשימה עמוקה. ותעבירו אותה, כמה שנים עד שתקבלו את מה שלשמו באתם או שלשמו אתם לומדים. תאמינו, בעיקר, בעצמכם ובאוצר הגדול ביותר שלכם שהוא המחשבה והכוח שלה להשפיע על חייכם.

 

זהו חופשיים. ועד דבר אחרון,

  1. תכירו את המזכירה של המחלקה שלכם. ותלמדו איפה שאתם מרגישים שהכי נחמדים אליכם, כי בסופו של דבר זה יטפח בכם את ביטחונכם העצמי, אם הוא זקוק לכך, וכך מה שלא תעשו אח"כ יהיה טוב יותר, מאשר, אם העברתם את שנותיכם באוניברסיטה, במדבריות של קור אנושי, ביקורתיות יתר והתעלמות מוחלטת מייחודיותכם ומקוריותכם הנפלאה בכול ניסיון שלכם להבריק משהו מעצמכם למערכת. תהיו שקולים וזהירים זה תמיד טוב. ואם מישהו ילמד אותי פעם מתי שמים פסיקים, אודה לו מאוד.

 

מוח זה דבר שצריך להיות בפעילות חשמלית ע"מ לייצר משהו. אם אתם לומדים אבל מרגישים שלא מעורבת בכך שום פעילות מוחית. גשו לרופא. זו בעיה שתעלה לכם בעתיד.

מוגש מאת:

התופעה הקוסמית, סטודנט חוקר מהפליאדות.       

 

הוספת תגובה
RSS Feed 
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש
מה הכי הייתי רוצה שיקרה בעולם?




לקישורים נוספים...

חברים

malkif (48)