הנחיית nlp, מנחה nlp, מטפל nlp, סדנה להתפתחות, העצמה אישית, הנחייה בדמיון מודרך, טיפולים הוליסטים, שיאצ'ו באיזור המרכז, עמית לביא, מטפל הוליסטי, שיווק באינטרנט, nlpאימון ב אדוות - החיים המושלמים שלך, הנחיית nlp, טיפולים הוליסטים, הילינג באיזור המרכז, פסיכולוגיה רוחנית, סדנאות להתפתחות
*
*
*
*

הצגת עבודה באוניברסיטה- הסיפור המלא

16.06.2006 (12:00)
הכפר הגלובלי אני וכל השאר. ©
 אני מאוד מתוסכל ברגעים אלו ומדוע זה כך?. מאוד פשוט, אתמול הייתי אמור ל-'הציג' עבודה בקורס באוניברסיטה בנושא השפעת המעשה החינוכי על זהות התלמיד. הכנתי יחד עם מישהי מהקורס, ערבייה, מצגת לכאורה אירוע מרגש שיתוף פעולה מעניין מפרה והכול והעברנו זאת אתמול. אז איפה הבעיה?.

כצפוי באוניברסיטה עדר המובנות מאליו יחד עם חוסר האמביציה והסקרנות חלחל מבעד לצעיף ההגנות שלי חליפת היוזמה והפעילות המוחית האנרכיסטית שלי ולא הצלחתי. כוס עמאק.

גם שותפתי לא נהנתה כפי שתכננו והאבסורד היה שבדיוק על זה עסקה העבודה, איך סטודנטים מורים וכל מי שמתקדם בלימודים בעצם נכנע למערכת הלחץ, נתנו לנו 15 דק', בדיחה לא מצחיקה, להציג!. מי בכלל רוצה להציג, מטרתי הייתה להעביר משהו לעורר חשיבה ליצור מציאות עם חוש הומור ערנות ותקשורת, ממש עבודה זרה בשדה המערכה האקדמית.

נו שויין, אני מרגיש קצת אשמה על חוסר הכוליות (cool) שלי ועל האכזבה שבוודאי מרגישה שותפתי לעבודה/ סדנא שהכנו בהשקעה חבל על הזמן. אני מרגיש כעס על המרצה שלא נתן לנו לפתוח את השיעור עם מה שהכנו ועם ההתלהבות שכל כך חשובה כדי להעביר משהו  למישהו.

הוא ראה שאנו רוצים להתחיל אבל הפעיל שליטה, ואמר שהוא ידבר קודם 20 דקות והוא חרג מכך ובמהלך הדיבור שלו כולם נכנסו ,כולל אני, להיפנוזה עמוקה של אובדן זהות מוטיבציה התלהבות וכל סממן אחר של רצינות אחריות יוזמה מקצועיות ועוד כהנה וכנה תכונות של אנשים המייצרים דבר בחייהם. אני לא סטודנט, על המשתמע מכך.

חבל מאוד, מה שהכנו היה מושקע מעניין ומעורר מחשבה ולא הצלחנו ממש להעביר את זה בנונשלנטיות באווירה חיובית המשדרת את המסר שרצינו להעביר בכלל באמצעות העבודה.

בכלל במשך הקורס הוא דיבר על סמכותיות ועל כך שמורה חייב להיות סמכותי. והגדיר סמכות בצורה של היכולת להפעיל כוח על הנתון לסמכות ובסוף עידן את מכת השוט ברוך האהבה שצריכה להיות לכול. בקיצור לא ממש התחברתי.

דבר חיובי שיצא מזה, ערנות גבוהה יותר להבא. וסדנא מוכנה ליישום למקומות שבהם היא תביא תועלת ולא תהווה במה להבחנות או לצורך ילדותי להציג את העבודה שהכנו לפני אחרים. אלה תבחן במציאות, של איך ואיזה תקשורת נוצרה עם המונחים ומה אם בכלל הם קבלו מכך. וכמובן יהיה אפשר לשים את קהל- היעד במרכז ולקחת את תפקיד המנחה יותר ברצינות.

כמובן בנוסף, יהיה מותר ראוי וכדאי לדבר על נושאים שמעסיקים את המונחים בהקשר של הסדנא וזה לא יחשב 'חריגה' מהמשימה אלא זו עצמה המטרה. האווירה תשאף להיות חיובית, יהיה מותר לשלב הומור ככלי ליצירת אווירה מאפשרת וגם כדי להתחשב במי שמקשיב. יהיה מותר לומר תודה בסוף, או סליחה אם תהיה סיבה לכך.

בעצם יהיה אפשר להיות אדם שפונה אל אדם- בזיקה אישית. לא תהיה זו מציאות מלאכותית מתוחמת בנעצי הזמן, 15 דקות, של סטודנטים המציגים את העבודה לסטודנטים אחרים במלאכותיות אקדמית, אלא יהיה בכל המאמץ גם תועלת אמיתית.

על העקרונות האלו בעצם דיברה העבודה. ואכן לא הצלחתי ליצור מציאות כזו בין כותלי האוניברסיטה למרות שחשבתי שאצליח.

בקיצור, מפגר!.

והמצפון העיקרי שדוחק בי היה שלא עמדתי בציפיות של שותפתי לעסק. ועל זה אין לי מה לעשות כי אם להתבאס חזק.

אני לוקח את מלוא האחריות על אתמול. ורואה בכך חיזוק להשפעה המקטינה שיש למוסד אקדמי גדול על הסטודנט, כמו שרומזת העבודה.
אז משהו לסיום,  הכול קטן היום! בעידן גלובלי בו כדור הארץ כולו משול לספינה אחת שבה ההשפעות של כל דבר כמעט משפיעות על דברים אחרים ויוצרות קישורים חדשים, ויוזמות חדשות צצות בכל מקום ומשפיעות על השלם, במציאות כזו האקדמיות לא יוצאות מהכלל ויש להן את המקום שלהן בנוף הפלנטארי כולו, בסה"כ ולא יותר מכך. מלבד העובדה שהן מאחרות את הגל, ע"פ רוב, דורשות סכומי עתק ללימודים והתקדמות בארגון/במוסד מבוססת, עדיין, על היררכית כבוד סמכות ואגו ולא על גאונות מקוריות מחשבה וצניעות למשל, להוציא יוצאים מן הכלל, - בשביל כבוד צריך לעבוד.. ככה למדו אותי לפחות.  זהו עכשיו סיימתי. תודה.
הוספת תגובה
RSS Feed 
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש
מה הכי הייתי רוצה שיקרה בעולם?




לקישורים נוספים...

חברים

malkif (48)